Signalforsyning

Anlægget signalforsynes med kabel tv fra YouSee.

Fordelingsanlæg

Fordelingsanlægget for tv og radio er ejendommens eget. Via fordelingsskabe fører det signalet til et antenneudtag de enkelte lejligheder. Anlæggets indregulering og drift dækker kun ind til dette ene originale udtag. Udtaget må ikke flyttes eller ændres uden aftale. Alle ændringer foretages er for husstandens egen regning og risiko. Drift og service af anlægget varetages af YouSee.

Programpakker

YouSee's "grundpakke" *) leveres til alle husstande der er tilmeldt TV-signal. Betaling for denne i form af antennebidrag bliver opkrævet via boligafgiften. Dette beløb dækker dels betaling til YouSee, CopyDan-/Kodaafgifter for grundpakken samt et beløb til drift og vedligehold af fordelingsanlægget.

De enkelte husstande kan derudover individuelt indgå aftale med YouSee om leverering af "Bland Selv pakker" med point man kan bruge på yderligere kanaler og streamingtjenester. Aftale om samt afregning af tilvalg sker direkte mellem den enkelte husstand og YouSee.

For nærmere oplysning om program-/tilvalgspakker og andre tv-ydelser, forrretningsbetingelser m.v. henviser vi til YouSee's hjemmeside. Der kan du ved at angive din adresse eller logge ind på "Mit YouSee" se hvad der aktuelt er tilgængelige på adressen. YouSee er ved at gå væk fra brugen af "Mellempakke" og "Fuldpakke" til fordel for "Bland selv pakker".

Oprettelse/ændring af individuelle tilvalg

Hvis du vil oprette eller ændre individuelle valg af programpakker og/eller andre tv-ydelser fra YouSee skal du kontakte YouSee direkte. Du kan kun få ekstra tilvalg hvis du er tilmeldt grundpakken via foreningen.

Priser (2024) pr. md.:

Antenneafgift med grundpakken: kr 289,72

Tilvalg (priser som oplyst af YouSee):

Bland selv 10: kr. 230,00

Bland selv 20: kr. 300,00

Bland selv 36: kr. 400,00

BEMÆRK: De på YouSees hjemmeside og "Mit YouSee" umiddelbart oplyste priser er i de fleste tilfælde deres standard priser, der er højere end de priser man faktisk skal betale når man har grundpakken via foreningen. Det er desværre ikke noget vi kan ændre på. For at få oplyst de faktiske priser kan du kontakte YouSee direkte.

Udstyr i husstanden

Teknik og standarder ændrer sig løbende og foreningen giver derfor ikke rådgivning med hensyn til valg af udstyr. Vi henviser til YouSee's hjælpesider.

Fejl

Fejl ved modtagelse meldes til YouSee, der har drift og service på anlægget. Tjek dog først YouSees driftsinformation for evt. generelle fejl. Husk at sikre dig at dit udstyr er i orden jf. ovenfor.

Nyheder fra YouSee

Hvis du vil have løbende underetninger om ændringer og driftsstatus skal du tilmelde dig YouSee's Nyhedsservice og driftsstatusmeddelelser via din profil på YouSee's hjemmeside

Frit TV valg - Af og tilmelding af YouSee Kabel-TV

Det er jf. regler for frit TV-valg muligt at frasige sig kabel-tv leverancen fra YouSee. Men man skal i så fald stadig bidrage med et mindre beløb - p.t. kr. 10 pr. måned - til drift, vedligehold og administration af coax-anlægget. Det aktuelle bidrag kan variere afhængig af disse omkostninger.

Ønsker du at frasige eller tilmelde dig kabel-tv leverancen, så skal du sende en mail til foreningens administrator Sarah Ridderstrøm (SR@a-ea.dk) eller til bestyrelsen@abshusene.dk

*) Grundpakken er YouSees standard grundpakke som - pr. 1.3.2024 - indeholder følgende kanaler:

DR1, DR2, See, TV2, TV3, DR Ramasjang, Folketinget, SVT1, SVT2, TV4 (Svensk), NRK1, ARD, ZDF, NDR, RTL, TV2 Øst, Kosmopol, Kanal Hovedstaden, TV2 Charlie, TV2 News, TV3 Puls, dk4.